BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.
Prima Ferrari Adrese BMW Program

Ferrari

Enzo Ferrari reprezinta un nume intrat in legenda industriei auto si a sportului automoilistic. Meritele si realizarile sale au fost rasplatite, printre altele, cu medalia "Cavaliere" pentru merit sportivin 1924 cu titlul "Commendatore" in 1927 si "Cavaliere del Lavaro" in 1952. Organizatia Natiunilor Unite i-a acordat premiul Hammerskjolk in 1962, lista distinctiilor find continuata cu premiul Columbus in 1965, medalia de aur a Scolii de Arta si Cultura din Italia in 1970 si premiul De Gasperi in 1987.

Enzo Ferrari s-a nascut pe 18 februarie 1898 la Modena. Proprietar al unui atelier de feronerie industriala cu circa 30 de angajati (Officina Maccanica Alfredo Ferrari), tatal sau avea ca si client pricipal compania de cai ferate. Avand in vedere situatia materiala prospera, el si-a permis achizitionarea unui model De Dion Bouton, devenind unul dintre primii posesori de automobile din Modena. Bolidul a avut o contributie decisiva pentru vocatia lui Enzo, tanarul certat cu scoala fiind atras de mirajul mecanicii. Primul sau contact cu lumea curselor a venit la varsta de zece ani, cand tatal sau l-a luat, impreuna cu fratele lui, Aldo, la o cursa de automobile din Bologna.

In 1916, moartea tatalui il obliga sa renunte la studii, socul fiind agravat, la scurt timp, de pierderea fratelui mai mare. Lucrurile se complica odata cu mobilizarea sa in armata, Enzo fiind repartizat inntr-o unitate de munte, unde principala sa ocupatie e potcovirea cailor.

Sfarsitul razboiului a gasit familia Ferrari intr-o situatie destul de dificila. Enzo incearca sa sa angajeze la fabrica FIAT din Torino, fiind insa respins ca urmare a concurentei foarte mari pe locurile disponibile. Dupa o perioada scurta in care a lucrat ca sofer la carosierul Giannini, in ianuarie 1919 este angajat la firma Construzioni Meccaniche Nazionali, unde il intalneste pe Ugo Sivocci, care il va ajuta sa ocupe postul de pilot de incercare. In acelasi an, debuteaza cu echipa CMN in cursa de coasta Parma- Poggio di Berceto, terminand pe locul patru in clasamentul general. A urmat un loc noua in Targa Florio 1919, rezultatul ffind mai mult decat multumitor, daca avem in vedere lipsa de experienta. Dupa trei curse disputate cu masini Isotta Fraschini 4500 Grand Prix, in 1920 devine pilot de teste al echipei Alfa Romeo, intrand in randurile serviciului de competitii din Milano.

Aflat la comenzile unui Alfa 4500, Enzo obtine locul secund in editia 1921 a cursei Targa Florio din Sicilia, perioada 1921-1924 consemnand un loc trei in cursa Parma-Poggio di Berceto si victorii in Circuito del Savio (Ravenna), Circuito del Palesine (Padua) si unul dintre cele mai memorabile succese in  editia 1924 a cursei Coppa Acerbo de Pescara. In ciuda acestor rezultate, nu se poate spune ca Ferrari a stralucit in postura de pilot. Giorgio Rimini - directorul comercial de la Alfa Romeo - a sesizat insa calitatile tanarului si ainceput sa-i incredinteze diverse misiuni delicate. Cea mai cunoscuta a fost deplasarea sa la FIAT, pentru a castiga serviciile marelui inginer Vittorio Jano si ale tehnicianului Luigi Bazzi. Jano va desena ulterior faimosul Alfa Romeo P2, un model care va aduce echipa italiana pe cele mai inalte culmi ale sportului pe patru roti. Nasterea fiului sau a coincis cu retragerea lui Enzo din competitii, perioada urmatoare fiind dedicata explorarii aspectelor legate de activitatea competitionala. Ascensiunea sa a culminat in 1939 cu preluarea functiei de director al departamentului de competitii, in paralel cu activitatea de la Alfa Romeo lansand si Scuderia Ferrari, care avea ca scop organizarea unor intreceri pentru proprietarii atinsi de febra sportuilui pe patru roti.

Anii '40 au consemnat despartirea de Alfa Romeo si nasterea marcii care avea sa devina, in scurt timp, un veritabil imperiu. "Divortul" l-a pus intr-o situatie oarecum ciudata, una dintre clauze interzicandu-i, timp de patru ani, alinierea unor masini numele de Ferrari. Revenit la Modena, pune bazele societatii Auto Avio Construzioni, obiectul de activitate fiind constructia de masini-unelte. Anul 1943 consemneaza mutarea la Maranello si inceperea productiei de piese destinate industriei auto. Cel de-al Doilea Razboi Mondial i-a intrerupt insa ascensiunea, bombardamentele din 1944 ducand la distrugerea completa a uzinei. Lucrarile de reconstructie au demarat in 1946, intr-o perioada in care decide si reorientarea activitatii spre productia de auitomobile. La scurt timp dupa aparitia primelor desene, ideile sunt concretizate prin constructia modelului Ferrari 125 Sport, cun un motor de 12 cilindri si 1500cc. Pe plan sportiv, anul 1946 consemneaza aparitia departamentului de curse, care va face din Ferrari un nume cunoscut pe toate meridianele.

Succesul marcii continua si in zilele noastre, Ferrari fiind cunoscuta in lumea intrega pentru modele ca 360, F40, F50, Enzo, etc.